Případové studie: Vizuální identita, mobilní aplikace a kampaň pro audioprůvodce Prahou PragueSageTells

PragueSageTells: Magický průvodce tajemnou Prahou láká návštěvníky celého světa

Na začátku byla zajímavá myšlenka – mobilní audioprůvodce Prahou pro zvídavé lidi, kteří chtějí objevovat tajemná místa Prahy a dozvědět se o nich něco víc, než jen známé informace. Obsahově skvělému projektu však chyběla tvář a přesně tu jsme dostali za úkol vytvořit společně s celou značkou a propagací mezi budoucími návštěvníky Prahy. Jak se nám to podařilo?

image/svg+xml

„Chtěli jsme vytvořit příjemnou značku, která se pro návštěvníky Prahy stane jednoduše zapamatovatelnou a bude jednoznačně komunikovat, že se jedná o audio průvodce Prahou. A přiměje je cítit se s námi příjemně, ať už půjde o rodinu s dětmi, která chce prozkoumat hlavní město své republiky, nebo o turistu, který Prahu vidí poprvé. Výsledek je doslova okouzlující :-)” – Petr Krejčí, provozovatel audioprůvodce


Jak vypadá výsledek?

Sage1 Sage2 I03 (1) T01 003 P01 001 P02 001 Light M01 (1) 

A jak jsme se k němu dostali?

Abychom mohli vytvořit desing aplikace a webu a následně ji propagovat, bylo v první řadě potřeba vytvořit jedinečný a hlavně zapamatovatelný koncept. Tvář, která utkví v mysli každému, kdo se s ní jednou setká.

  • Na začátku jsme dali dohromady několik person uživatelů aplikace, abychom při tvorbě značky co nejlépe vystihli jejich představy a potřeby. Cílová skupina audioprůvodce je celkem pestrá, což nás vedlo k tvorbě čtyř person, ze kterých jsme vycházeli v dalších fázích kampaně.

Intoit Page Persony

  • Turisti jsou v cílové skupině zastoupeni velmi výrazně, a audioprůvodce je lokalizovaný také do japonštiny. Oslovit personu v podobě Akia bylo zásadní.
  • Vedle zahraničních turistů jsme však nechtěli zapomenout ani na české rodiny a objevitele.
  • A na starší cestovatele, kteří si rádi připlatí za pohodlí, ale zároveň se nebojí zkoušet nové věci.

„Chtěli jsme vytvořit příjemnou značku, která se pro návštěvníky Prahy stane jednoduše zapamatovatelnou a bude jednoznačně komunikovat, že se jedná o audio průvodce Prahou. A přiměje je cítit se s námi příjemně, ať už půjde o rodinu s dětmi, která chce prozkoumat hlavní město své republiky, nebo o turistu, který Prahu vidí poprvé. Výsledek je doslova okouzlující :-)”

Před1 Před2

Původní verze audioprůvodce

Po vytvoření person jsme se mohli pustit do toho nejlepšího – do návrhu brandu, který uživatelům aplikace vyčaruje úsměv na rtech a především v nich zanechá dojem. Nakonec jsme představili dva finální koncepty, které jsme investorům prezentovali.

  1. První koncept jsme pojmenovali PragueTreasures . V této verzi by aplikace připomínala dobrodružnou hru a nabízela velké využití gamifikačních prvků. Jeho cílem bylo vzbuzovat touhu po nových objevech a dobrodružství. Cestovatelé by v ní mohli objevovat poklady a na cestách by je držela zvědavost. Co se jenom nachází na konci cesty...?

Prague Tresures

Návrh brandu PragueTresures

Druhý koncept nese název PragueSageTells . Hlavním znakem tohoto konceptu je starý pražský mudrc - Prague Sage, který turisty provází městem starým jako on sám. Zná tak všechna jeho tajemství a své moudrosti předává dál. Vypráví příběhy města, které sám prožil. Jeho role je lidská a hřejivá. O turisty se stará jako vlastní dědeček. 

Prague Sage provází potenciální zájemce i unikátní kampaní. Koncept PragueSageTells investory zaujal a nechali nás koncept rozpracovat do finální podoby.

Snímek Obrazovky 2015 12 03 V 15.26.25 Snímek Obrazovky 2015 12 14 V 14.33.12

Podle konceptu PragueSageTells jsme realizovali aplikaci, web i kampaně.

Kampaně

V kampaních pro sociální sítě jsme se znovu vrátili k již vytvořeným personám. Přemýšleli jsme o tom, co by mohlo zaujmout Kate a George? A co Akia nebo maminku Evu?

Ve Facebookových kampaních jsme dávali velký důraz na virální obsah (kvízy o Praze, soutěže o nejhezčí fotku...), precizní cílení a krásné vizuály.

Adru1 Kampaň2Kampaň3