Případové studie: Internetové bankovnictví pro J&T Banku

J&T Banka: Výjimečné internetové bankovnictví pro výjimečnou banku. Krásné a intuitivní.

J&T Banka, privátní banka úspěšných

“Od roku 1998 se staráme o investice a finance těch nejbohatších, těch nejnáročnějších. Individuální přístup a maximální komfort je cítit ve všem, co děláme. Jsme privátní bankou, která klientům pomáhá majetek zhodnotit, ochránit a předat dalším generacím a v neposlední řadě si ho také užít. Učíme se od těch nejlepších a rosteme spolu s našimi klienty.”

Jak navrhnout bankovnictví pro tak náročné klienty? 

Situace na trhu 

Není tajemstvím jak vypadají internetová bankovnictví většiny bank v České republice. Vytvořili jsme úvodní analýzu, zahrnující sken internetbankingu 8 významných konkurenčních bank a shrnuli jsme jejich situaci. Hlavní výsledky analýzy si můžete prohlédnou níže.

Cíle vizuálního konceptu IB pro J&T Banku

  1. Zachovat stylovost značky.
  2. Komunikovat vysoký standard, 
který je pro J&T banku synonymem.
  3. Odlišit se.

Naše řešení

J&T Banka je výjimečná banka. Privátní banka pro ty nejnáročnější klienty. Prostřednictvím svých bankokaváren poskytuje své bankovní a investiční služby v uvolněném a osobním prostředí. Hledali jsme koncept, který bude připomínat reálné prostředí. Prostředí, které uživatelé dobře znají a cítí se v něm bezpečně.

Zvítězilo prostředí kavárny. A ovládací prvky uspořádané na mléčném skle. Klidné a neobvyklé efekty.

00 01 Hp Login 100 01 Hp Login 100 01 Hp Login 111 01 Provozni K Podepsani

Celý příběh J&T Banky

Situace na trhu 

Není tajemstvím jak vypadají internetová bankovnictví většiny bank v České republice. Úvodní analýza zahrnující sken internetbankingu 8 významných konkurenčních bank shrnuje situaci mj. do následujících bodů:

  • všechna internetová bankovnictví mají šablonovitý design, který se často za posledních 10 let příliš nezměnil, v některých případech vůbec (Raiffeisen Bank, ČSOB)
  • hlavní bariérou v používání, kterou dotazovaní uživatelé uváděli, bylo komplikované ovládání
  • estetickou stránku uživatelé hodnotili ve všech případech jako konzervativní a méně atraktivní
  • snaha o moderní design (např. u KB) vede ke ztrátě přehlednosti (menu obsahuje přes 100 položek)
  • pozitivně uživatelé hodnotili především IB České spořitelny a AirBank – pro jejich kompaktnost

Cíle vizuálního konceptu IB pro J&T Banku

  1. Zachovat stylovost značky.
  2. Komunikovat vysoký standard, 
který je pro J&T banku synonymem.
  3. Odlišit se.

Naše řešení

J&T Banka je výjimečná banka. Privátní banka pro ty nejnáročnější klienty. Prostřednictvím svých bankokaváren poskytuje své bankovní a investiční služby v uvolněném a osobním prostředí.

Abychom dokázali takové klienty oslovit a uspokojit po vizuální i funkční stránce, zvolili jsme jednoduché principy, které musí být dodrženy v každé situaci:

  • Minimalismus – co není nutné, není ihned vidět
  • Čistota – čistý kontrastní design s jasnou logikou barev a call-to-action prvky
  • Důvěrnost – prostředí IB připomíná reálné prostředí, které uživatelé dobře znají a cítí se v něm bezpečně
  • Krystal – principy zjednodušení a triangulace, inspirace brandem banky

Krystalizace. Včetně ikon.

Jt Ikony.001 Propavla

Připravili jsme 4 varianty různých materiálů: krystal, mramor, dřevo, sklo.

Jt3 Abstract 0.0.2Jt1woodJt2 Marble Blue 0.0.2 (2)00 01 Hp Login 1

Celkové uspořádání a dojem který uživatel získá když bude IB používat, by měl připomínat spíš iPad aplikaci, než klasické webové stránky.